reception

Το τμήμα 1 του πρόγραμματος κατάρτισης με τίτλο «ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ/ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ» στην ΠΕ Ημαθίας προσβλέπει στην κατάρτιση 20 ανέργων, εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ από την ΠΕ Ημαθίας,  απόφοιτων τουλάχιστον Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα κατάρτισης είναι διάρκειας 70 ωρών (50 ώρες θεωρία και 20 ώρες πρακτική άσκηση με την μορφή των case study) συμπεριλαμβανομένης Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Πιστοποίησης προσόντων.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των τυπικών προσόντων των ωφελουμένων, η επέκταση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους και η απόκτηση γνώσεων σχετικά με την εργασιακή θέση του Υπαλλήλου Υποδοχής / Εξυπηρέτησης Πελατών, που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των τουριστικών μονάδων, ώστε να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας και να διεκδικήσουν ισότιμα θέσεις εργασίας κατέχοντας πιστοποίηση προσόντων.

Οι ωφελούμενοι θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την ξενοδοχειακή διοίκηση και υποδοχή, το σύστημα  κρατήσεων και την τιμολογιακή πολιτική, τη διαχείριση εξυπηρέτησης και αιτημάτων πελατών, τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων, την επίλυση προβλημάτων και το τμήμα μάρκετινγκ, τις νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία υποδοχής,   καθώς και γνώσεις για την υγιεινή - ασφάλεια και την προετοιμασία για την αγορά εργασίας.

Εξάλλου η ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών από το τμήμα υποδοχής τουριστικών καταλυμάτων αποτελεί απαραίτητο συστατικό για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Στόχος της Δια Βίου Μάθησης είναι η συνεχής αναβάθμιση και εξέλιξη των ικανοτήτων των καταρτιζομένων προκειμένου να παραμένουν ανταγωνιστικοί και να διεκδικούν θέσεις εργασίας ανάλογες των προσόντων τους.

 Υποδιαιρέσεις εκπαιδευτικών ενοτήτων

Οι 50 ώρες αποτελούν το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης ενώ οι υπόλοιπες 20 ώρες αποτελούν την πρακτική άσκηση του προγράμματος υλοποιούμενη με μελέτες περίπτωσης (case study). Το θεωρητικό μέρος του προγράμματος περιλαμβάνει επτά (7) βασικές θεματικές ενότητες και δύο (2) θεματικές ενότητες οριζόντιων δεξιοτήτων, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, που αφενός να συνδέονται μεταξύ τους και αφετέρου να επιτυγχάνεται η συνάφεια του περιεχομένου τους με τα εκπαιδευτικά αντικείμενα και τους στόχους της κάθε ενότητας. Η πρακτική άσκηση θα υλοποιηθεί με μελέτες περίπτωσης (case study). Οι εκπαιδευτικές ενότητες καλύπτουν το αντικείμενο της κατάρτισης και στοχεύουν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων απαραίτητων για την απόκτηση δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας και θα οδηγήσουν τους ωφελούμενους σε πιστοποίηση προσόντων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει  την παροχή Συμβουλευτικής Επαγγελματικού προσανατολισμού με 3 ατομικές συνεδρίες για κάθε ωφελούμενο, για τη διερεύνηση αναγκών, τον προσωπικό και επαγγελματικό προσανατολισμό και την κατάρτιση ατομικού σχεδίου δράσης.

 Βασικές Θεματικές Ενότητες (Θεωρία )

1.      Ξενοδοχειακή Διοίκηση και Υποδοχή (18 ώρες)

2.      Συστήματα Κρατήσεων  (4 ώρες)

3.      Τηλεφωνική Επικοινωνία (2 ώρες)

4.      Τεχνικές πωλήσεων  (5 ώρες)

5.      Συμπληρωματικές Υπηρεσίες  (3 ώρες)

6.      Διαχείριση Παραπόνων (3 ώρες)

7.      Νέες Τεχνολογίες και Υπηρεσία Υποδοχής (10 ώρες)

                                                                     Θεματικές  Ενότητες Οριζόντιων Δεξιοτήτων

8.      Υγιεινή και Ασφάλεια στην εργασία (3 ώρες θεωρία)

9.      Τεχνικές εξεύρεσης εργασίας  (2 ώρες θεωρία)

                                                                                   Πρακτική Άσκηση

Μελέτες Περίπτωσης (case study)  (20 ώρες)


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ1-ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΧΗ
Βαλαχής ΙωάννηςΓιώργος Παλησίδης

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ1-ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΧΗ

Ενότητα 1 : ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΧΗ (18 ώρες)

Ξενοδοχειακή διοίκηση και βασικές αρχές λογιστικής

Το τμήμα της υποδοχής

 Υπηρεσία Υπνοδωματίων




ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ2-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ
Γιώργος Παλησίδης

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ2-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ

Ενότητα 2 : ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ (4 ώρες)

·        Τύποι δωματίων και τιμολογιακή πολιτική

·        Πηγές και είδη κρατήσεων

·        Στάδια κράτησης και χειρόγραφο σύστημα κρατήσεων

·        Τρόποι παρακολούθησης κρατήσεων

·        Φαινόμενο υπερκρατήσεων – overbooking


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ3-ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Βαλαχής ΙωάννηςΜιρέλλα Σιδηροπούλου

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ3-ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ενότητα 3:  ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  (2 ώρες)

·        Διαχείριση εισερχόμενων κλήσεων και αιτήματα πελατών

·        Διαχείριση εξερχόμενων κλήσεων για την παροχή διαφόρων υπηρεσιών

·        Υποστήριξη σε διοικητικά θέματα


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ4-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Μιρέλλα Σιδηροπούλου

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ4-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Ενότητα 4: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ  (5 ώρες)

·        Βασικά χαρακτηριστικά του πωλητή

·        Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων

·        Η τέχνη της διαπραγμάτευσης



ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ5-ΣΥΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Γιώργος Παλησίδης

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ5-ΣΥΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Ενότητα 5: ΣΥΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ  (3 ώρες)

·        Υπηρεσίες θυρωρείου, μηνύματα, αφύπνιση, ταχυδρομείο, σύνδεση internet

·        Πληροφορίες, εξειδικευμένες υπηρεσίες, γραμματειακή υποστήριξη

·        Επισιτιστικός τομέας

·        Τμήμα εκδηλώσεων και συνεδρίων

·        Τμήμα marketing


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ6-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
Μιρέλλα Σιδηροπούλου

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ6-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ

Ενότητα 6: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ  (3 ώρες)

·        Ποιότητα εξυπηρέτησης

·        Προσδοκίες και εμπειρίες πελατών

·        Αντίληψη της αξίας του προϊόντος στην αντίστοιχη τιμή

·        Επίλυση προβλημάτων και διαχείριση άρνησης αποπληρωμής χρεώσεων

·        Αναβάθμιση υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιπτώσεις


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ7-ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
George ArapakisΒαλαχής ΙωάννηςΓιώργος Παλησίδης

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ7-ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Ενότητα 7: ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ  (10 ώρες)

·        Δίκτυο υπολογιστών και θέσεις εργασίας

·        Χρήση και εφαρμογή λογισμικού

·        Βασικές αρχές των διαδικασιών σε Η/Υ

·        Γνώσεις office, χρήση internet

·        Ηλεκτρονικό εμπόριο

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ8-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ
Δημήτρης Καραγιαννίδης

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ8-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ

Ενότητα 8 : ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗ (3 ώρες)

·        Νομοθεσία

·        Τεχνικός Ασφαλείας – Ιατρός Εργασίας

·        Επαγγελματικοί κίνδυνοι – Ταξινόμηση


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ9-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Αντώνης Μαζνέικος

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΘΕ9-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ενότητα 9: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2 ώρες)

·        Τεχνικές αναζήτησης εργασίας

·        Σύνταξη Βιογραφικού Σημειώματος

·        Συνέντευξη


ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Βαλαχής ΙωάννηςΓιώργος ΠαλησίδηςΝικολέτα Πεχλιβανίδου

ΥΥΕΠ-ΤΜ1-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

10. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ  (20 ώρες)

Η Πρακτική Άσκηση θα πραγματοποιηθεί με Μελέτες Περίπτωσης (Case study) σχετικές με το γνωστικό υπόβαθρο των θεματικών ενοτήτων  με στόχο την εμπέδωση των αντικειμένων που έχουν ήδη οι καταρτιζόμενοι προσεγγίσει θεωρητικά.

 Η Μελέτη περίπτωσης είναι ένας τρόπος συλλογής,  ανάλυσης δεδομένων και παρατηρήσεων μέσω της διερεύνησης ενός φαινομένου ή κατάστασης στο πραγματικό του περιβάλλον. Μέσα από αυτή ο καταρτιζόμενος μπορεί να ανακαλύψει, να περιγράψει, να ερμηνεύσει και να αιτιολογήσει την εργασιακή στάση ή επιχειρηματική δράση ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων και να αξιολογήσει τις επιμέρους ενέργειες και αποφάσεις.