SUPERMARKET

Το τμήμα 2 του  προγράμματος κατάρτισης με τίτλο «ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ MARKETING ΤΡΟΦΙΜΩΝ» στην ΠΕ Ημαθίας προσβλέπει στην κατάρτιση 20 ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ από την ΠΕ Ημαθίας,  απόφοιτων τουλάχιστον Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα κατάρτισης είναι διάρκειας 70 ωρών (50 ώρες θεωρίας και 20 ώρες πρακτική άσκηση) συμπεριλαμβανομένης Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Πιστοποίησης προσόντων.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση των τυπικών προσόντων των ωφελούμενων, η επέκταση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους και η απόκτηση γνώσεων σχετικά με τη θέση εργασίας του Υπευθύνου Μάρκετινγκ  Τροφίμων, ώστε να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας και να διεκδικήσουν ισότιμα θέσεις εργασίας κατέχοντας πιστοποίηση προσόντων.

 Οι ωφελούμενοι θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τα αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα, τον στρατηγικό σχεδιασμό μιας επιχείρησης παραγωγής αγροτικών προϊόντων - τροφίμων, τις βασικές έννοιες σχεδιασμού, προγραμματισμού και οργάνωσης μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων - τροφίμων, την εμπορία και διάθεση τους, ειδικά θέματα μάρκετινγκ καθώς και γνώσεις για την υγιεινή - ασφάλεια και την προετοιμασία για την αγορά εργασίας.

 

Βασικές Θεματικές Ενότητες

1.      Αγροτικά προϊόντα και τρόφιμα (10 ώρες)

2.      Στρατηγικός σχεδιασμός επιχείρησης παραγωγής αγροτικών προϊόντων και τροφίμων (10 ώρες)

3.      Βασικές έννοιες μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων (10 ώρες)

4.      Ανάλυση λειτουργιών μάρκετινγκ και κανάλια εμπορίας και διάθεσης αγροτικών προϊόντων και τροφίμων (10 ώρες)

5.      Ειδικά θέματα μάρκετινγκ (5 ώρες)

 

                                                                      Θεματικές Ενότητες Οριζόντιων Δεξιοτήτων

6.      Υγιεινή και Ασφάλεια στην επιχείρηση: (3 ώρες θεωρία)

7.      Τεχνικές εξεύρεσης εργασίας : (2 ώρες θεωρία)

 

Πρακτική Άσκηση

8.       Μελέτες Περίπτωσης (case study)  (20 ώρες)




ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ1-ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ
Φανή Γκιλιοπούλου

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ1-ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ

Ενότητα 1 : ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ (10 ώρες)

·        Είδη αγροτικών προϊόντων και τροφίμων

·        Ιδιαιτερότητες αγροτικών προϊόντων και τροφίμων

·        Η βιομηχανία των τροφίμων

·        Διασφάλιση ποιότητας


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ2-ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Φανή Γκιλιοπούλου

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ2-ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ενότητα 2 : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)

·        Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

·        Στρατηγικός σχεδιασμός

·         Η έννοια του επιχειρηματικού σχεδίου (BusinessPlan)

·        Ανάλυση ανταγωνιστών

·        SWOT Analysis

·        Καθετοποίηση των αλυσίδων αγροτικών προϊόντων

·        Συνέργειες στην αλυσίδα αγροτικών προϊόντων και τροφίμων

·        Ανάθεση λειτουργιών σε τρίτους/outsourcing


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ3-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ιωάννης Δεμερτζίδης

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ3-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ενότητα 3:  ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)

·        Το ολοκληρωμένο σύγχρονο μάρκετινγκ τροφίμων

·        Ανάλυση των λειτουργιών του μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων

·        Μείγμα μάρκετινγκ

·        Έρευνα αγοράς καταναλωτών

o   Τρόφιμα και συμπεριφορά καταναλωτή

o   Τμηματοποίηση πελατών και οι αγορές "στόχοι"

·        Εξυπηρέτηση Πελατών: το πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ

o   Παράγοντες εξυπηρέτησης πελατών

o   Πολιτική εξυπηρέτησης πελατών

·        Στρατηγική μάρκετινγκ

·        Φάσεις οργάνωσης μάρκετινγκ

·        Κύκλος Ζωής προϊόντων

·        Η σημασία του brand name

·        Εύρος και βάθος προϊόντων


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ4-ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ιωάννης Δεμερτζίδης

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ4-ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ενότητα 4: ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)

·        Εμπορικά και φυσικά κανάλια διανομής. Η σημασία των Logistics

·        Ομάδες Παραγωγών και Συνεταιρισμοί

·        Κανάλια εμπορίας γεωργικών προϊόντων

·        Εξαγωγικό εμπόριο / μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων

·        Επικοινωνία και Προώθηση

·        Τιμολόγηση


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ5-ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Φανή Γκιλιοπούλου

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ5-ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Ενότητα 5: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (5 ώρες)

·        Βιολογικά προϊόντα

·        Προδιαγραφές παραγωγής βιολογικών προϊόντων

·        Τρόποι διάθεσης βιολογικών προϊόντων

·        Ηλεκτρονικό εμπόριο και Κοινωνικά Δίκτυα

·        Μerchandizing

·        Green Marketing


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ6-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Δημήτρης Καραγιαννίδης

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ6-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Ενότητα 6 : ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (3 ώρες)

·        Νομοθεσία

·        Τεχνικός Ασφαλείας – Ιατρός Εργασίας

·        Επαγγελματικοί κίνδυνοι – Ταξινόμηση


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ7-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Αντώνης Μαζνέικος

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ7-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ενότητα 7: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2 ώρες)

·        Τεχνικές αναζήτησης εργασίας

·        Σύνταξη Βιογραφικού Σημειώματος

·        Συνέντευξη


ΥΜΤ-ΤΜ2-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Φανή ΓκιλιοπούλουΙωάννης Δεμερτζίδης

ΥΜΤ-ΤΜ2-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

8. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (20 ώρες)

 Η Πρακτική Άσκηση θα πραγματοποιηθεί με Μελέτες Περίπτωσης (Case study) σχετικές με το γνωστικό υπόβαθρο των θεματικών ενοτήτων με στόχο την εμπέδωση των αντικειμένων που έχουν ήδη οι καταρτιζόμενοι προσεγγίσει θεωρητικά. Η Μελέτη περίπτωσης είναι ένας τρόπος συλλογής, ανάλυσης δεδομένων και παρατηρήσεων μέσω της διερεύνησης ενός φαινομένου ή κατάστασης στο πραγματικό του περιβάλλον. Μέσα από αυτή ο καταρτιζόμενος μπορεί να ανακαλύψει, να περιγράψει, να ερμηνεύσει και να αιτιολογήσει την εργασιακή στάση ή επιχειρηματική δράση ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων και να αξιολογήσει τις επιμέρους ενέργειες και αποφάσεις.