ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ1-ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ
Ενότητα 1 : ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΑ (10 ώρες)
· Είδη αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
· Ιδιαιτερότητες αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
· Η βιομηχανία των τροφίμων
· Διασφάλιση ποιότητας
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ2-ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ενότητα 2 : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)
· Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
· Στρατηγικός σχεδιασμός
· Η έννοια του επιχειρηματικού σχεδίου (BusinessPlan)
· Ανάλυση ανταγωνιστών
· SWOT Analysis
· Καθετοποίηση των αλυσίδων αγροτικών προϊόντων
· Συνέργειες στην αλυσίδα αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
· Ανάθεση λειτουργιών σε τρίτους/outsourcing
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ3-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ενότητα 3:
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)
· Το ολοκληρωμένο σύγχρονο μάρκετινγκ τροφίμων
· Ανάλυση των λειτουργιών του μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
· Μείγμα μάρκετινγκ
· Έρευνα αγοράς καταναλωτών
o Τρόφιμα και συμπεριφορά καταναλωτή
o Τμηματοποίηση πελατών και οι αγορές "στόχοι"
· Εξυπηρέτηση Πελατών: το πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ
o Παράγοντες εξυπηρέτησης πελατών
o Πολιτική εξυπηρέτησης πελατών
· Στρατηγική μάρκετινγκ
· Φάσεις οργάνωσης μάρκετινγκ
· Κύκλος Ζωής προϊόντων
· Η σημασία του brand name
· Εύρος και βάθος προϊόντων
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ4-ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ενότητα 4: ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (10 ώρες)
· Εμπορικά και φυσικά κανάλια διανομής. Η σημασία των Logistics
· Ομάδες Παραγωγών και Συνεταιρισμοί
· Κανάλια εμπορίας γεωργικών προϊόντων
· Εξαγωγικό εμπόριο / μάρκετινγκ αγροτικών προϊόντων και τροφίμων
· Επικοινωνία και Προώθηση
· Τιμολόγηση
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ5-ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ενότητα 5: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (5 ώρες)
· Βιολογικά προϊόντα
· Προδιαγραφές παραγωγής βιολογικών προϊόντων
· Τρόποι διάθεσης βιολογικών προϊόντων
· Ηλεκτρονικό εμπόριο και Κοινωνικά Δίκτυα
· Μerchandizing
· Green Marketing
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ6-ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Ενότητα 6 : ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (3 ώρες)
· Νομοθεσία
· Τεχνικός Ασφαλείας – Ιατρός Εργασίας
· Επαγγελματικοί κίνδυνοι – Ταξινόμηση
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΘΕ7-ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ενότητα 7: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΞΕΥΡΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (2 ώρες)
· Τεχνικές αναζήτησης εργασίας
· Σύνταξη Βιογραφικού Σημειώματος
· Συνέντευξη
ΥΜΤ-ΤΜ2-ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
8. ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (20 ώρες)
Η Πρακτική Άσκηση θα πραγματοποιηθεί με Μελέτες Περίπτωσης (Case study) σχετικές με το γνωστικό υπόβαθρο των θεματικών ενοτήτων με στόχο την εμπέδωση των αντικειμένων που έχουν ήδη οι καταρτιζόμενοι προσεγγίσει θεωρητικά. Η Μελέτη περίπτωσης είναι ένας τρόπος συλλογής, ανάλυσης δεδομένων και παρατηρήσεων μέσω της διερεύνησης ενός φαινομένου ή κατάστασης στο πραγματικό του περιβάλλον. Μέσα από αυτή ο καταρτιζόμενος μπορεί να ανακαλύψει, να περιγράψει, να ερμηνεύσει και να αιτιολογήσει την εργασιακή στάση ή επιχειρηματική δράση ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων και να αξιολογήσει τις επιμέρους ενέργειες και αποφάσεις.